ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
www.viaszdelikat.hu - hatályos 2024.09.02. napjától
 
Preambulum
 
Örülök, hogy oldalamon üdvözölhetlek! Bízom benne, hogy megtalálod a számodra megfelelő termék(ek)et, és használatukban legalább annyi örömödet leled majd, mint én az elkészítésükben.
 
Impresszum: a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
 
Név: Péli Zsófia egyéni vállalkozó
Áruház neve: Viasz Delikát
Székhely: 2370 Dabas, Zlinszky utca 11.
Levelezési cím: 2370 Dabas, Zlinszky utca 11.
Telefonszám: 06305920591
Nyilvántartásba vevő hatóság: Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Nyilvántartásba vétel dátuma: 2024.09.02.
Nyilvántartási szám: 59586407
Adószám: 90398078-1-33
Képviselő: Péli Zsófia
Szerződés nyelve: magyar
Számlavezető pénzintézet: CIB Bank Zrt.
Bankszámlaszám: 10700732-53512567-51100005
IBAN: HU86 1070 0732 5351 2567 5110 0005
 
Tárhelyszolgáltató adatai
 
Név: Shoprenter Kft.
Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.
Elérhetőség: info@shoprenter.hu 
Weboldal: www.shoprenter.hu
 
Fogalmak
 
Áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt:
  • illatviaszok
  • illatgyertyák
  • ásvány gyertyák
  • kiegészítő termékek
A webshopban a megvásárolható Áruk lényeges tulajdonságairól az egyes Áruknál szereplő leírásokban talál tájékoztatást. A webshopban megjelenített termékek kizárólag a webáruház szoftverén keresztül rendelhetőek meg.
 
Digitális tartalom: digitális formában előállított vagy szolgáltatott adat.
 
Felek: Eladó és Vevő együttesen.
 
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is.
 
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.
 
Gyártó: az Áru előállítója, importált Áru esetén az Árut az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely az Árun nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel.
 
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál.
 
Jótállás: a Felek között kötött Szerződés esetén, a Ptk. 6:171. § (1) alapján:
„Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.”
 
A Fogyasztó és a Vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: Fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
  1. a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a Vállalkozás a Szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
  2. a jogszabályon alapuló kötelező jótállás.
Abban az esetben, ha az átvétel napján kicsomagolt Áru eltér a leírt minőségi kategóriától, állapottól, mérettől, vagy a Vevő bármilyen más hibát észlel rajta, haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot az Eladó vevőszolgálatával, a probléma mihamarabbi megoldása érdekében. 
A panasz kivizsgálását, és az Áru visszaküldését követően az Eladó 30 napon belül gondoskodik az Áru ellenértékének, megadott számlaszámra való visszautalásáról vagy – amennyiben megoldható – a termék cseréjéről.
Az Eladó felhívja A Vevő figyelmét, hogy a nem rendeltetés-szerűen használt Árukra a garancia nem vonatkozik. Illetve a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megfizetése is a Vevőt terheli.
 
Jótállási jogok: A Vevő jótállási joga alapján kijavítási vagy kicserélési igénnyel élhet, a jogszabályban biztosított esetekben árleszállítást kérhet, vagy végső soron elállhat a szerződéstől, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
A Vevő a jótállás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.
 
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés.
 
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – Szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.
 
Távollévők között kötött szerződés: olyan Fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti Áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a Szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
 
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
 
Vevő: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő, szerződést kötő személy. Az Eladó az általa kínált Árukat kizárólag magánszemélyek számára értékesítheti.
 
Vételár: az Áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás:
 
Vonatkozó jogszabályok
 
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
 
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól    
A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
10/2024. (VI.28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról
 
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
 
Az ÁSZF hatálya, elfogadása
 
A Viasz Delikát webáruház böngészésével és használatával kijelented, hogy elolvastad és elfogadtad a www.viaszdelikat.hu oldal használatára és szolgáltatásaira vonatkozó szerződési feltételeket, adatkezelési elveket, és annak minden pontjával egyetértesz! Megrendelésed véglegesítése előtt köteles vagy megismerni, és elfogadni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. Egyet nem értés esetén a rendszert nem használhatod! Így kérlek, olvasd át figyelmesen az alábbiakat!
A közöttünk létrejövő Szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a Szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
Megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni, és elfogadni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. 
 
A szerződés nyelve, a szerződés formája
 
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
 
Az árak
 
A weboldalon feltüntetett termék árak mindig forintban értendők. Az Eladó alanyi adómentes, így a
termékek árának nincs ÁFA tartalma. A webáruházban feltüntetett árak a házhoz-szállítás költségét nem tartalmazzák.
Az árak tájékoztató jellegűek, üzletpolitikai okból az Eladó bármikor módosíthatja azokat. Kivéve a már megkötött Szerződések esetében.
 
Eljárás hibás ár esetén
 
Nyilvánvalóan hibás ár feltüntetése esetén az Eladó lehetőséget biztosít a Vevő számára az Áruk valós áron történő megvásárlására. Amennyiben ez a Vevőnek nem felel meg, úgy az Eladó hátrányos jogkövetkezmények nélkül lehetőséget biztosít a Vevő számára a Szerződéstől való elállásra.
 
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
  • 0 Ft-os ár,
  • kedvezménnyel csökkentett, de az eredeti ár mellett szereplő kedvezményszázalékhoz képest tévesen számított ár (pl.: az 1000 Ft-os Áru esetén a 20%-os kedvezmény feltüntetése mellett a helyes 800 Ft helyett, a hibás számítás alapján, nem a százalékos mértéknek megfelelően csökkentett, helytelenül 500 Ft-ért kínált Áru).
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
 
A Vevő az Árukkal kapcsolatos bármilyen észrevételt, kellékszavatossági, termékszavatossági, jótállási igényt vagy az Eladó, vagy az Eladó érdekében vagy javára eljáró személynek az Áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogását (az Fgytv. szerinti fogyasztói panaszt) az alábbi elérhetőségeken és módokon terjesztheti elő:
  • írásban az info.viaszdelikat@gmail.com e-mail címen
  • írásban, a 2370 Dabas, Zlinszky utca 11. címre postázva
  • írásban az alábbi internetes oldalon keresztül: http://www.viaszdelikat.hu
  • személyesen szóban:
Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje:
H-Cs: 7.00-16.00 
P: 7.00-15.00
 
A Fogyasztó kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igényét az Eladó nem az Fgytv. fogyasztói panasz kezelésére vonatkozó szabályai, hanem külön jogszabályok szerint köteles intézni. A fogyasztó az Fgytv. szerinti panaszát, mely a Vállalkozásnak, illetve a Vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az Áru Fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogása, - a kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igény kivételével - szóban vagy írásban közölheti a Vállalkozással.
 
A szóbeli panaszt az Eladó köteles azonnal megvizsgálni, és lehető legjobb tudása szerint orvosolni. Ha a Vevő a panaszkezeléssel nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálására nincs mód, az Eladó köteles jegyzőkönyvet felvenni a panaszról, és annak egy másolati példányát a Vevő részére átadni. A telefonon vagy egyéb módon érkező szóbeli panaszra az Eladó legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – köteles érdemi válasszal szolgálni.
 
Az írásban tett panaszra, ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panasz elutasítása esetén az Eladó köteles a Vevőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás tett-e a Békéltető Testületi döntéssel kapcsolatos általános alávetési nyilatkozatot.
 
A panaszkezelés
 
Amennyiben az Eladó és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Fogyasztó számára:
 
1.    Fogyasztóvédelmi eljárás:
Amennyiben a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a Fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, melyek listája itt található: http://www.kormanyhivatalok.hu/
 
2.    Bírósági eljárás:
A Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
 
3.    Békéltető testületi eljárás:
Amennyiben a Fogyasztó panasza elutasításra kerül, úgy joga van a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy az általa, kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület – kivéve, ha a Fogyasztó személyes meghallgatást kér - a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján, online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
A Vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, melynek keretében köteles a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára.
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.
Az Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, egy egyezség létrehozására feljogosított képviselő személyében (kivéve: online fogyasztói jogviták rendezése esetén, a 2006/2004/EK rendelet, és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazása esetén). Az online meghallgatáson az Eladó képviselője online köteles részt venni. Ha a Fogyasztó személyes meghallgatást kér, az Eladó egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
 
Online vitarendezés: az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a Fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a Fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét is.
 
A portálon Ön és a Vállalkozás, akivel szemben panasszal él, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet. Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
 
Egyéb esetben az alábbi Békéltető Testületekhez fordulhat:
 
Budapesti Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Budapest
Elérhetőség:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
 
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Pécs
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye
Elérhetőség:
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: baranyabekeltetes.hu
 
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Miskolc
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: 06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu
 
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Szeged
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Honlap: bekeltetes-csongrad.hu
 
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Székesfehérvár
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
Elérhetőség:
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
 
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Győr
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
Elérhetőség:
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: bekeltetesgyor.hu
 
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Debrecen
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Elérhetőség:
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: hbmbekeltetes.hu
 
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Pest Vármegye
Elérhetőség:
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: 
panaszrendezes.hu
 
Szerzői jogok
 
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.
A jogtulajdonos: Péli Zsófia e. v.
 
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
 
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a Szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
Az Eladónak nincs a Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
 
Az Áruk lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
 
A honlapon a megvásárolható Áruk lényeges tulajdonságairól az egyes Áruknál szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.
 
Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért
 
A megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatos lehetőség van a bevitt adatok módosítására (a böngészőben a „vissza” gombra kattintva, az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy a megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra az Áru. Felhívjuk figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti, és meggátolhatja a Szerződés létrejöttét. 
Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését, és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A hibás rendelés módosítását a megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló az Eladó felé.
 
A weboldal használat
 
Regisztráció:
 
A honlap használata és a vásárlás felhasználói regisztrációval és anélkül is lehetséges.
A regisztrációnak azonban vannak bizonyos előnyei, így például:
  • egy következő vásárlás alkalmával nincs szükség a vásárlói adatok ismételt megadására,
  • lehetőség van a megrendelés folyamatának nyomon követésére,
  • több szállítási és / vagy számlázási cím felvételére van lehetőség.

A kiszállítás zökkenőmentes lebonyolítása érdekében szeretném külön felhívni a figyelmet a helyesen megadott adatok fontosságára.

A Termék megtekintése, kiválasztása:
 
A honlap felső részén futó főmenüből lehet kiválasztani, hogy milyen típusú, illetve konkrétan milyen terméket szeretne megtekinteni. Az egyes Árukra (vagy azok villámnézetére) kattintva tudja megnézni az Áru fotóját, cikkszámát, illatjegyeit, valamint az árát. Vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetni.
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut, vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Amennyiben a "Rendelésre" készletállapot jelenik meg egy adott terméknél, az azt jelenti, hogy a termék nem érhető el, rendelésre készül. Általában 1-2 hét szükséges a raktárkészlet pótlásához, azonban előfordulhat, hogy itt több hetes szállítást jelölök meg.
 
Az Áru kosárba helyezése:
 
Ha megtalálta az Ön számára legmegfelelőbb Terméke(ke)t, a „Kosárba” funkciógomb megnyomásával tudja az(oka)t a kosárba helyezni. Ez még nem minősül ajánlattételnek, nem jár fizetési kötelezettséggel.
A kosárba – a rendelkezésre álló raktárkészlet erejéig – tetszőleges mennyiségű Áru helyezhető.
A kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig tetszőlegesen módosítható.
 
A Kosár megtekintése, megrendelés:
 
A webshop használata során bármikor lehetőség van áttekinteni a kosárba helyezett Árukat, a jobb felső sarokban található „Kosár” ikonra kattintva, vagy
Az Áru kosárba helyezését követően felugró ablak „Kosár megtekintése” funkciógombjára kattintva.
A „Kosár” menüpontban bármikor lehetőség van a kiválasztott Áruk törlésére, mennyiségük növelésére (a rendelkezésre álló raktárkészlet erejéig) vagy csökkentésére. A weboldal a módosításokat követően automatikusan frissíti magát, a fizetendő vételár frissítésével egy időben.
Amennyiben minden szükséges Árut a kosarába helyezett, a „Tovább a pénztárba funkciógomb” megnyomásával indíthatja el a megrendelés véglegesítését, amely a vásárlói adatok, a szállítási- és fizetési módok kiválasztásával, valamint a rendelés áttekintésével válik véglegessé.
 
Ajánlattétel (a megrendelés véglegesítése):
 
Amennyiben mindent rendben talált a kosár tartalmát, és az adatai helyességét illetően, és szeretné véglegesíteni a vásárlást, akkor azt a „Rendelés véglegesítése” funkciógomb megnyomásával teheti meg.
A szállítási mód kiválasztását követően szükséges megadni a szállítási címet, ahova a megrendelést várja. Kiszállítás esetén a rendszer jelzi a kiszállítás díját, melyet köteles megfizetni megrendelés esetén. A "Tovább a fizetési módokhoz" gombra kattintva tud tovább lépni, ahol ki tudja választani a fizetési feltételeket.
A "Válassz fizetési módot" adatlapon lehetősége van a legkényelmesebb fizetési mód kiválasztására. A következő fizetési módok közül választhat:
  • „Készpénzes fizetés” – személyes átvétel esetén telephelyünkön.
  • „Banki átutalás (Előre utalás)”
  • "Utánvét"
A „Számlázási cím” résznél szükséges megadni a hiányzó adatokat (irányítószám, város, cím, emelet, ajtó). A kitöltést követően a „Tovább az összegzéshez” gomb megnyomásával a „Rendelés összegzése” érhető el, amit a rendszer a már megadott adatok alapján tölt ki.
Amennyiben mégis módosítani szeretne valamely adatán, akkor itt még a „Módosítás” gombra kattintva megteheti. Ekkor a rendszer átugrik a megrendelés azon részére, ahol változtatni szeretne, és újra végig kell menni a megrendelés menetén, újra ellenőrizve a már megadott adatok helyességét.
Az „Elérhetőség” fülön e-mail címét, teljes nevét, telefonszámát tudja megadni, illetve regisztrálni is tud. A” Szállítási” fülön a rendszer automatikusan tárolja az „Elérhetőség” fülön megadott adatokat. A szállítás módját, és a szállítási címet a "Szállítás" fülön tudja megadni. A szállítási címet a "Szállítás" fülön a Szállítási cím szövegdobozban lévő "Módosítás" gombra kattintva tudja módosítani, amennyiben regisztrált vásárló. Amennyiben nem regisztrált vásárló, úgy a szállítási címet a szállítási mód kiválasztása után szükséges beírni, illetve módosítani.  A fizetési mód kiválasztását követően a "Tovább az összegzéshez" gombra kattintva juthat el a Rendelés összegzése oldalra, ahol a „Megjegyzés a rendeléshez” szöveg dobozban lehetősége van további információt közölni az Eladóval.
 
A rendelés áttekintése:
 
Az adatai megadását követően, áttekintheti a rendelése tartalmát, ellenőrizheti a megadott adatok helyességét, a kosár tartalmát, a felhasználói, számlázási és szállítási adatokat és a fizetendő összeget (ezeken az adatokon itt még lehetősége van változtatni).
A rendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy megrendelése – a jelen ÁSZF szerint – fizetési kötelezettséget von maga után.
A rendelés véglegesítése a „Tudomásul veszem és elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket” elfogadásával, a „MEGRENDELEM” gomb megnyomásával kerül véglegesítésre.
Ezt követően az Eladó köteles egy visszaigazoló e-mailben jelezni Ön felé, hogy megrendelése sikeresen beérkezett hozzá.
 
A rendelés véglegesítése (ajánlattétel):
 
Amennyiben meggyőződött arról, hogy a kosara tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt Áruknak, valamint az adatai helyesen szerepelnek, úgy a „MEGRENDELEM” gombra kattintva zárhatja le megrendelését.
A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek. 
A „MEGRENDELEM” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Eladó köteles a megrendelés megérkezését a Vásárló felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
 
A Szerződés létrejöttének feltételei:
 
Megrendelését bármikor leadhatja, de kérem, vegye figyelembe, hogy felmerülő kérdéseire csak munkanapokon, munkaidőben 8:00 és 16:00 (pénteken 8:00 és 15:00) között áll módomban válaszolni. A kommunikáció elsődleges formája az e-mail.
A Szerződés akkor jön létre, amikor a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik a visszaigazoló e-mail a megrendeléséről. Amennyiben ez 48 órán belül nem érkezik meg, úgy mentesül a szerződéskötési kötelezettség alól.
A megrendelt termékről számla készül, melynek tárolása a hatályos jogszabályokban előírt módon és ideig tárolásra kerül.
 
A teljesítési határidők
 
Készleten lévő termék megrendelése esetén az Eladó általában 1-3 munkanapon belül gondoskodik a csomag feladásáról és / vagy átadja azt a kiszállítást végző futárszolgálat számára.
Az egyedi megrendelések összeállítása és kiszállítása külön megállapodás szerint történik.
Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni. Az egyes szállítási módoknál az általános teljesítési határidőtől esetlegesen eltérő szállítási határidőt minden esetben jelezzük.
Az Eladó minden esetben előre utaláshoz köti azon Vevők rendeléseit, akiknek korábbi csomagjai a kiszállítás megkísérlésekor nem kerültek átvételre (ide nem értve azt az esetet, ha valaki eláll a vásárlástól), vagy az Áru „nem kereste” jelzéssel érkezett vissza az Eladóhoz.
 
Az át nem vett csomagok esetén követett eljárásrend
 
Amennyiben a Vásárló nem veszi át a megrendelt és szállításra átadott Árut és a jogszabályokban biztosított indoklás nélküli 14 napon belüli elállási szándékát sem jelzi az Eladó felé, megszegi az Eladóval kötött szerződését, amely alapján kötelezettsége az Áru átvétele és ezzel az Eladó teljesítésének elfogadása.
Ebben az esetben Eladó megkísérli az Áru ismételt kiszállítását, amennyiben ezt Vásárlóval egyeztetni tudja, de az ismételt kiszállítást szállítási díj fizetéséhez kötheti. Amennyiben az ismételt kiszállítás sikertelen, vagy azt nem lehet a Vásárlóval egyeztetni, mert a Vásárló megtagadja az együttműködést, Eladó jogosult a Vásárlóval kötött szerződést a szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani és a sikertelen ki- és visszaszállítás költségét kötbérként érvényesíteni Vásárló felé. Felek a szerződés felmondására elfogadják a Vásárló által a rendeléskor használt e-mailt, mint kommunikációs forma használatát és rögzítik, hogy a felmondás közlésének időpontja az az időpont, amikor a felmondó levél a Vásárló e-mail fiókjában hozzáférhetővé válik.
 
Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
 
Amennyiben korábban már úgy rendelt Árut, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy az Áru „nem kereste” jelzéssel érkezett vissza az Eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti. Eladó visszatarthatja az Áru átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy az Áru árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett Áru esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben az Áru ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
 
Átvételi módok, átvételi díjak
 
A szállítási költség 20.000 Ft megrendelési érték felett INGYENES!
 
GLS futárszolgálat: a megrendelt Árukat a GLS futárja szállítja a megrendeléskor megadott címre. Ebben az esetben utánvétes szolgáltatást is lehet választani. Ilyenkor a küldemény árát, annak kézhezvételekor fizeti ki a futárnak, készpénzzel vagy bankkártyával.
 
A szállítás díja: bruttó 1.990 Ft
Az utánvét díja: bruttó 400 Ft
A kiszállítás időtartama: átvételtől számított 1-2 munkanap
 
A GLS szolgáltatásairól itt talál további információt: https://gls-group.eu/HU/hu
 
GLS csomagautomata: a megrendelt Árukat a GLS futárja a megrendeléskor megadott csomagautomatába szállítja.
 
A szállítás díja: bruttó 1.250 Ft
Az utánvét díja: bruttó 400 Ft
A kiszállítás időtartama: átvételtől számított 1-2 munkanap
 
A GLS szolgáltatásairól itt talál további információt: https://gls-group.eu/HU/hu
 
Személyes átvétel: a megrendelt Áruk személyes átvételére a 2370 Dabas, Zlinszky utca 11. címen, ingyenesen van lehetőség, telefonon vagy e-mailben előre egyeztetett időpontban.
Ennél az átvételi módnál Önt nem terheli semmilyen átvételi díj.
 
Az Eladó Magyarország területén biztosít lehetőséget a megrendelt Áruk kiszállítására / átvételére, tehát a magyar vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi Vásárlók számára is. Továbbá elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben, tehát magyar Forintban (HUF) valósul meg.
 
Fizetési módok
Banki átutalás: a termékek ellenértékét banki előre / átutalás útján is rendezheti. Az átutalás elindításakor a „közlemény” rovatban mindenképpen szükséges feltüntetni a rendelés számát a pontos azonosítás érdekében. A megrendelés összegének bankszámlaszámra történő beérkezését követően kerül kiállításra a számla.
Bankszámlám: 10700732-53512567-51100005
Utánvétes fizetés: amennyiben a rendelése értékét a csomag kézhezvételekor szeretné kiegyenlíteni, válassza az "Utánvétel" fizetési módot. Ebben az esetben a csomagját a futárszolgálat szállítja házhoz, ahol a futárnak készpénzben vagy bankkártyával van lehetősége kifizetni az utánvét összegét.
 
 
Készpénzes fizetés: a webshopban megrendelt Áruk ellenértékét személyes átvétellel, készpénzben is van lehetőség kiegyenlíteni a 2370 Dabas, Zlinszky utca 11. címen.
 
A felelősségi szabályok
 
A Vevő tudomásul veszi, hogy rendelése(i) jóváhagyásával jelen szerződést elfogadja, továbbá az itt leírtak be nem tartásával szerződésszegést követ el, melyért jogi felelősséggel tartozik. A Vevő vállalja, hogy az általa jóváhagyott rendelésekben megrendelt árut tartalmazó küldemények átvételéről és kifizetéséről gondoskodik, az ÁSZF-ben szereplő fizetési módoknak megfelelően. Amennyiben a küldemény kézbesítése a Vevő hibájából meghiúsul, az ebből eredő többletköltségeket a Vevő megtéríti az Eladó számára. Ilyen esetben a többletköltség összegéről az Eladó számlát állít ki. 
 
A jótállás feltételei
 
Abban az esetben, ha az átvétel napján kicsomagolt Áru eltér a leírt minőségi kategóriától, állapottól, mérettől, vagy a Vevő bármilyen más hibát észlel rajta, haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot az Eladó vevőszolgálatával, a probléma mihamarabbi megoldása érdekében. 
A panasz kivizsgálását, és az Áru visszaküldését követően az Eladó 30 napon belül gondoskodik az Áru ellenértékének, megadott számlaszámra való visszautalásáról vagy – amennyiben megoldható – a termék cseréjéről.
Az Eladó felhívja A Vevő figyelmét, hogy a nem rendeltetés-szerűen használt Árukra a garancia nem vonatkozik. Illetve a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megfizetése is a Vevőt terheli.
 
Fogyasztói tájékoztató
 
Az elállási jog gyakorlásának feltételei:
 
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal.
Az Áru megrendelését követően, de a Szerződés megkötését megelőzően a Vevőt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
A Vevőt, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A Fogyasztó az elállási jogát
a) Áru adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) az Árunak,
ab) több Áru adásvételekor, ha az egyes Áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott Árunak,
 
Tehát a megrendelt Áru kézhezvételétől számított 14 munkanapon belül a Vevőnek joga van elállni vásárlási szándékától. Ezt írásban, levélben vagy e-mailben teheti meg nyilatkozat formájában. A postai levél útján történő elállásnál a levél postára adásának dátuma szolgál alapul a 14 munkanap beszámításakor. A levelet – amennyiben van rá mód – ajánlott levélként kell feladni, hogy egyértelműen bizonyítható legyen a feladás dátuma. Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát, annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni. 
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az Áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
A nem kívánt Árut minden esetben vissza kell juttatni az Eladóhoz. Ebben az esetben az Eladó köteles a termékért kifizetett vételárat visszatéríteni a vásárlónak, legkésőbb az elállást, illetve az Áru visszaszolgáltatását követő 30 napon belül. A visszatérítés a szállítási költségre is vonatkozik, viszont az Áru visszajuttatásának költsége a Vevőt terheli. Az utánvéttel visszaküldök csomagokat az Eladónak nem áll módjában átvenni.
A Vevő kötelessége, hogy a terméket a lehető leginkább megkímélt állapotban juttassa vissza, lehetőleg az eredeti csomagolásában. Az Eladó az értékcsökkent, sérült termék vételárát a sérülés mértékétől függően csökkentve fizeti vissza.
Az Eladó kifejezetten felhívja a Vevő figyelmét, hogy a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben nem gyakorolhatja elállási jogát.
Amennyiben Eladó az elállási jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről (különösen a Korm. rendelet 22. §-ában foglaltakról), valamint a 2. melléklet szerinti nyilatkozat-mintáról nem tájékoztatta a fogyasztót, a fentiekben írt elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik. Amennyiben az Eladó az elállási határidő lejártát követő 12 hónapon belül megadta a fogyasztónak az elállási jog gyakorlásával kapcsolatos tájékoztatást, az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított 14. napon jár le.
 
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása:
 
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.
 
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége:
 
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi.
Írásban történő elállás vagy felmondás esetén elegendő az elállási vagy felmondási nyilatkozatot elküldeni határidőn belül.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni. 
 
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén:
 
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége:
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
 
Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.
 
Többletköltségek:
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk. 
 
Visszatartási jog:
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az Árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni. 
 
A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén:
 
Az Áru visszaszolgáltatása:
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles az Árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által az Áru átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az Árut a határidő lejárta előtt elküldi.
 
Az Áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése:
A fogyasztó viseli az Áru visszaküldésének közvetlen költségét. Az Árut az Eladó címére kell visszaküldeni. Amennyiben az Eladó az Árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött Árut nem áll módunkban átvenni.
 
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért:
A fogyasztó az Áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Amennyiben a vonatkozó jogszabályok szerint az elállási jog nem gyakorolható, vagy csak feltételekkel gyakorolható, a Vásárlót nem illeti meg a kipróbálási célú használat sem.
 
Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható:
 
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
  1. a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet hivatkozni, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
  2. olyan Áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Áru tekintetében;
  5. olyan zárt csomagolású Áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra, kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás fogyasztói szerződésekre vonatkozóan:
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 11. § (5) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet figyelembevételével készült
A Fogyasztói tájékoztató kizárólag fogyasztónak minősülő Vevőkre vonatkozik, a fogyasztónak nem minősülő vásárlóra vonatkozó szabályok külön fejezetben szerepelnek.
 
Jótállás
 
Abban az esetben, ha az átvétel napján kicsomagolt Áru eltér a leírt minőségi kategóriától, állapottól, mérettől, vagy a Vevő bármilyen más hibát észlel rajta, haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot az Eladó vevőszolgálatával, a probléma mihamarabbi megoldása érdekében. 
A panasz kivizsgálását, és az Áru visszaküldését követően az Eladó 30 napon belül gondoskodik az Áru ellenértékének, megadott számlaszámra való visszautalásáról vagy – amennyiben megoldható – a termék cseréjéről.
Az Eladó felhívja A Vevő figyelmét, hogy a nem rendeltetés-szerűen használt Árukra a garancia nem vonatkozik. Illetve a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megfizetése is a Vevőt terheli.
 
Jótállási jogok
 
A Vásárló jótállási joga alapján kijavítási vagy kicserélési igénnyel élhet, a jogszabályban biztosított esetekben árleszállítást kérhet, vagy végső soron elállhat a szerződéstől, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
A Vásárló a jótállás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.